رهنمود حکيمانه

نويسنده: مقام معظم رهبري




يکي از پيروزي هاي بزرگ مقاومت اسلامي، جلب نظر افکار عمومي دنيا بود و با اين موفقيت، تلاش دشمن براي حذف نام فلسطين از قاموس جهان و معرفي فلسطيني به عنوان يک عنصر متعرض، به شکست انجاميد. بعد از پايان جنگ غزه، دشمن تلاش دارد تا از طريق جنگ رواني و تبليغاتي بر افکار عمومي مردم غزه تأثيرگذاري و مقاومت اسلامي را مسؤول رنج و محنت مردم معرفي کند که بايد با آن مقابله شود.
آمريکا و اروپا براي سلطه خود بر منطقه خاورميانه، رژيم صهيونيستي را به وجود آورنده اما اکنون بعد از شصت سال، کار اين رژيم به جايي رسيده است که براي حفظ آن، مي خواهند از اروپا و آمريکا کشتي جنگي بياورند و در سواحل اين رژيم مستقر کنند.
اين جنگ و تحولات مربوط به آن حقيقتاً جنگ فرقان و آشکار کننده جبهه حق و باطل بود و چهره منافقين را به خوبي مشخص کرد.
در صحنه سياسي نبايد تسليم شرايط و خواست هاي دشمن شد بلکه بايد با اتکاء به قدرت خود، طرف مقابل را همانند صحنه نظامي، وادار به تسليم کرد.
اکنون که نشانه هاي وعده الهي آشکار شده است، اعتقاد قطعي و يقيني ما اين است که اگر اين مسير ادامه يابد، پيروزي نهايي در آينده نه چندان دور محقق خواهد شد. (87/11/24)
تهاجم و شبيخون فرهنگي از جمله علائم تلاش جبهه استکبار براي بي محتوا کردن نظام اسلامي است و درک هوشمندانه اين موضوع و دفاع از ارزشهاي اسلامي و انقلابي وظيفه اينجانب و مردم است که به فضل الهي، مردم امروز با هوشياري، درک بالا و قدرت تحليل تحسين برانگيز، در صحنه حاضرند.
اربعين حسيني، زمينه ساز ادامه مبارزه تاريخي مؤمنان با ظلم و استکبار و استبداد شد و حادثه 29 بهمن تبريز نيز در انقلاب اسلامي همين نقش تعيين کننده را ايفا کرد و انگيزه بيداري، قيام و مبارزه را در سراسر کشور گسترش داد.
استکبار در سي سال اخير همه امکانات سياسي، اقتصادي و نظامي خود را براي نابود کردن انقلاب اسلامي به کار گرفته است اما به اين نتيجه رسيده که حمايت بي دريغ ملت و اتکاي نظام اسلامي به ايمان عميق مردم، از بين بردن جمهوري اسلامي را ناممکن کرده است و به همين علت با همه توان، خنثي کردن وجهه ضد استکباري و کاهش محتواي ديني و روح انقلابي نظام را دنبال مي کند که اين واقعيت هوشياري کامل ملت و مسؤولان را مي طلبد.
پيشرفت هاي علمي، حضور پرشور و آگاهانه جوانان در عرصه هاي مختلف، و زنده تر شدن شعارهاي انقلاب نمونه هاي پرمغز ديگري از ناکامي دشمن در شکست جمهوري اسلامي است ضمن اينکه کسي از مسؤولان امروز با شرمندگي با اين شعارها روبرو نمي شود بلکه به اين شعارها افتخار مي کند.
ملت ايران در پرتو ايمان عميق، با همان احساسات و شعارهاي اول انقلاب صراط مستقيم را پيگيري مي کند و نسل جوان امروز، با قدرشناسي از اين موقعيت، زبده تر و کارآزموده تر از جوانان اول انقلاب، احساسات را با "فکر و انديشه و درک صحيح" درهم آميخته و در عرصه هاي مختلف، حضوري تحسين برانگيز دارد که بايد اين برکت الهي را کاملاً قدر دانست.
(1387/11/29)